Het huis is klaar - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Dominique Dijkstra - WaarBenJij.nu Het huis is klaar - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Dominique Dijkstra - WaarBenJij.nu

Het huis is klaar

Door: Dominique

Blijf op de hoogte en volg Dominique

25 Februari 2015 | Cambodja, Khett Siem Reab

Vanochtend het laatste werk gedaan aan het huis. Het is klaar en morgen komen de monniken om de blessing te houden en dan kan de familie erin gaan wonen.
Voordat we daar morgen naartoe gaan gaan we eerst naar de markt om boodschappen te doen. Oa 2 fietsen, rijst en potten en pannen. Ook hebben we ze vandaag geld gegeven om kippen te kopen die er dan morgen al zullen zijn en als het goed is hebben ze daar dan vanmiddag ook een ren voor gemaakt. Alles gaat hier op korte termijn en snel. Fantastisch.
Voor de moeder en zwangere dochter met echtgenoot hebben we een pakket gemaakt met kleding voor hen zelf maar ook voor de nieuwe baby en met shampoo en tandenborstels. Morgen krijgen ze dan ook nog rijst en wat andere spullen erbij.
Ook voor de andere dochter met man en twee kinderen hebben we zoiets gemaakt. Zij krijgen eind maart een ander huis.
Vandaag kwamen we erachter dat de vrouw die schuin achter deze mensen woont door haar man in de steek gelaten is 1 maand geleden terwijl ze 4 dochters heeft waaronder een tweeling van nog geen jaar. Ook voor haar zullen we een en ander gaan kopen en Volunteer Building Cambodia gaat kijken of ze voor haar ook een huis kunnen bouwen. Ze woont met die kinderen in een bouwval.

Daarnaast is het mogelijk om iedere maand een zak rijst te sponsoren voor 25 dollar. Die wordt dan door de organisatie gebracht. Als iemand meer wil sponsoren dan kunnen ze ook maandelijks wat groente, vis of kip krijgen. Of ook shampoo wasmiddel en dat soort spul. Ik wil zeker gaan kijken wat daarvoor de mogelijkheden zijn want er moeten in Nederland en onder jullie lezers vast mensen zijn die hier aan mee willen werken. Het geld dat je geeft gaat echt voor 100 % naar deze gezinnen. Maar goed meer hier over als wij weer terug zijn in Nederland.
Denk er vast eens over na of je aan zoiets mee wil doen, dus een vast bedrag per maand waar mensen dus heel veel aan zullen hebben. 25 dollar aan rijst voedt 3 volwassenen voor een maand.

Vandaag zijn onze liefies aangekomen en is het dus echt over met het bouwen. Morgen de blessing en dan vakantie houden. Het waren goede weken waarin we veel geleerd hebben over hoe hard het nog nodig is dat we ons druk maken voor dit soort dingen. En hoe goed we het hebben in Nederland.
Bedankt iedereen voor de lieve reacties en bijdrages.
Dikke kus Dominique

• 25 Februari 2015 - 11:31

Marij:

Ik ben trots op je weiffie!!! En nu lekker genieten.

• 25 Februari 2015 - 12:45

Willemijn:

Gefeliciteerd met de afronding van het huis!
    Wat zijn jullie goed bezig daar! Ben echt ongelooflijk trots op je zussie!!
    Veel plezier morgen met de blessing & daarna lekker genieten van de reis!
    Groetjes aan Yvonne, Piet & Adriette.
    Xx

• 25 Februari 2015 - 12:55

Anne Marie En Els:

Lieve Do
    Goed dat je dit gedaan hebt en ons een spiegel voorhoudt over ons luxe leven hier! Goed om dat steeds weer te beseffen! Geniet van je vakantie!

• 25 Februari 2015 - 12:59

Ria Moelands:

Knap gedaan met mooi resultaat!! Nu uitrusten en genieten van een welverdiende vakantie!

• 25 Februari 2015 - 16:02

Jenny En Gustave :

Fantastisch!!!!!!na gedane arbeid is het goed genieten......
    Veel plezier en geluk met jullie vakantie......

• 25 Februari 2015 - 21:24

Helga:

Fijn dat alles zo goed is verlopen en jullie hebben een prachtig huis gebouwd! Ben trots op jullie hoor, knap werk! Geniet van de blessing en een heel fijne vakantie met jullie lieffies!

• 25 Februari 2015 - 23:46

Margreet:

Super gedaan Dominique!
    En nu nog genieten met Piet! Fijne vakantie en liefs!

• 26 Februari 2015 - 13:57

Marieke:

Fijne vakantie samen nog!

• 09 April 2015 - 21:24

Lennie HOOM:

Hoi Dominique,
    Wat een super resultaat en voldoening zul je weer hebben na deze reis. Wij, mijn man Ruud, willen zeker iets meer doen dan (te) dik worden van jouw heerlijke truffel-chocoladetaart