Raising of the house - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Dominique Dijkstra - WaarBenJij.nu Raising of the house - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Dominique Dijkstra - WaarBenJij.nu

Raising of the house

Door: Dominique

Blijf op de hoogte en volg Dominique

12 Februari 2015 | Cambodja, Khett Siem Reab

Spannende dag vandaag want alles wat gisteren nog plat lag moest nu de lucht in om te zorgen dat het echt op een huis gaat lijken. Een kleine ceremonie wordt er gehouden en dan zijn er heel wat mensen om te helpen die loeizware dingen rechtop te krijgen.
Vooral de twee echtgenoten van de zussen zijn harde werkers en staan constant klaar om te helpen.
Ook gaat Sin, onze Cambodjaanse voorman, met het gezin overleggen waar we ze verder mee kunnen helpen. Want ze zijn eerst arme mensen met een krotje en straks zijn ze arme mensen met een heel mooi huis. Het mooiste zou zijn als er iets bedacht kan worden waarmee ze in de toekomst hun geld kunnen verdienen. Maar daarover dus later meer. Vanmiddag gaan we op de fiets naar de school waar engelse les gegeven wordt aan de kinderen van 4 tot 18 jaar. Een aantal Cambodjaanse leraren daar en vrijwilligers die helpen. Deze school hoort ook bij Volunteer Building Cambodia en een gedeelte van onze centen gaat daar ook naartoe.

• 12 Februari 2015 - 09:00

Jenny :

Hoi Dominique

Leuk dat verslag te lezen....
    Zoveel mensen die daar zijn om dat voor elkaar te krijgen...
    Samen komen jullie heel ver.....heel bijzonder....
    Wat ben jij een harde werker ....
    Dat gaat fantastisch!!!

Met warme groeten van Jenny

• 15 Februari 2015 - 19:22

Marij:

Vanuit de states houd ik je in de gaten. Het gaat wel super hard met het huis. Fijn voor die mensen als straks de baby er is. Succes en go for it!!!

Dominique

Febr 2015 ga ik 3 weken naar Cambodja en ik ga daar voor de organisatie Volunteer building Cambodia helpen met het bouwen van huizen voor de mensen in Seam Riep. Samen met Yvonne hebben we 9000 euro ingezameld hiervoor.

Actief sinds 16 Sept. 2011